RSS Contact

marți, noiembrie 27

Greu de înţeles

„Niciodată nu îţi dai seama cât preţuieşte ceva sau cineva până nu îl pierzi!”. O „vorbă” pe care am auzit-o de multe ori. Este o zicală pe care generaţii de-arândul au transmis-o la descendenţi precum orice alt caracter ereditar. Chiar nu era nevoie să mai existe zicala asta şi astăzi. De s-ar putea învăţa din greşelile altora...tare bine ar mai fi! Unii pot, numai că nu poate toată lumea.

Probabil că şi ţie ţi s-a întâmplat să ajungi la „vorba” asta măcar odată în viaţa ta. Ţin minte, eram în timpul gimnaziului şi aveam un stilou foarte frumos. Scria bine, dar niciodată nu am avut grijă de el şi bineînţeles că într-o zi s-a întâmplat inevitabilul: l-am pierdut. Până atunci nu bănuisem cât de mult îmi plăcea. Abia după ce nu l-am mai avut mi-am dat seama. Nici până astăzi nu am avut un stilou mai bun ca acela. Probabil nu l-am preţiut pentru că sora mea îl găsise şi mi-l dătuse mie.

Se poate să pierzi şi ceva mai valoros de atât. Spre exemplu, eşti adolescent şi ţi-ai găsit jumătatea. Eşti în culmea fericirii, însă cumva după un anumit timp intervine monotonia, te obişnuieşti cu persoana de lângă tine şi ajungi să nu o mai consideri la fel de valoroasă ca la început. Când se produce ruptura parcă nu îţi vine să crezi când vezi cât însemna de fapt acea persoană în viaţa ta. Cu siguranţă ai simţit şi tu ceva de genul ăsta când ai pierdut o persoană dragă. Stai liniştit, măcar poţi rămâne în relaţii bune cu acea persoană. Mai rău este dacă ai pierdut o persoană definitiv şi nu ai preţuit-o la timp. Imaginează-ţi că ai o persoană pe care o cunoşti, dar nu prea ai avut timp de ea. Într-o zi începi să o cunoşti mai bine şi exact când începe să fie ceva între tine şi acea persoană, persoana aceasta suferă un accident şi moare.

Nu prea mai ştii ce să spui, te simţi vinovat că nu ai observat la timp valoarea acelei persoane şi dacă ai putea ai întoarce timpul înapoi. Dacă încă nu ai ajuns la cel din urmă caz, înseamnă că eşti o persoană fericită. Poţi să mai faci ceva pentru a descoperii persoanele pentru care nu ai avut încă timp să le spui că sunt valoroase în ochii tăi. Mai ai timp să câştigi clipe frumoase alături de cei dragi. Când ai spus ultima dată cuiva drag...”te preţuiesc”? Spune-o azi din tot sufletul pentru că mâine poate fi prea târziu şi vei spune...

„...niciodată nu îţi dai seama cât valoarează cineva până nu l-ai pierdut...”

0 comentarii: