RSS Contact

miercuri, noiembrie 21

Puncte, puncte

Mă aflam în autobuz şi mă îndreptam spre casă cu o oarecare lipsă de chef după încă o zi în care am bătut drumul degeaba ca să aflu că nu se fac cursuri. Ascultam un post de radio, nu ştiu ce radio era, mai interesant, sau nu, a sunat subiectul emisiunii care era difuzată atunci. Dacă e bine să crezi sau nu în superstiţii. Pentru moment am fost amuzat apoi mi-am dat seama că aici chiar este o problemă.

Am auzit pe cineva spunând că am reuşit să divizăm atomul, să recoltăm ovule şi să le fecundăm in vitro, am trimis oameni în spaţiu, sateliţi şi am descoperit fel de fel de lucruri care să uşureze viaţa dar nu suntem suficient de înţelepţi să răspundem la întrebările cele mai uşoare. Mi se pare bizar ca într-o lume în care se ştiu tot mai multe şi se ating tot mai multe ţinte care nu de mult părea imposibile să mai trăim cu nişte idei care nu fac altceva decât să ne trimită spre atichitate. Imaginează-ţi un tablou în care apar elemente moderne şi elemente antice, medievale. Parcă nu se potrivesc şi ceva este în plus. Cam aşa stă treaba şi cu aceste supersiţii care până la urmă sunt doar nişte născociri ale unor persoane care nu au ştiut cum să motiveze propriul eşec. Dând vina pe ceva fals, pe ceva inexistent, pe ceva din jurul său nu facem altceva decât să dăm vina pe Creator, pentru că într-un final, El a creat ce este în jurul nostru.

Atâta timp cât în mintea cuiva va exista acea superstiţie şi se va gândi la ea şi se va purta ca atare, este imposibil să nu păţeşti ceva pentru că „de ce ţi-e frică nu scapi!”. Consider că trebuie să rupem aceste punţi între vechi şi nou care sunt în acelaşi timp nişte piedici spre o creştere a individului în toate domeniile. La urma urmei, superstiţiile sunt doar în mintea omului şi nu vor putea influenţa viaţa nimănui atâta timp cât nu le permiem aşa ceva. Ca să închei vreau să spun că niciodată nu am avut ghinion într-o zi de marţi 13, 13 chiar nu a fost număr ghinionist, am în casă pisică neagră şi nu îmi amintesc să fi avut ghinion, am spart multe oglinzi fără să aibă vreun efect şi lista poate continua. Aşadar, superstiţiile sunt doar inchipuri ale omului. Viaţa nu conţine superstiţii. Se poate consuma cu încredere de oricine fără limite de vârstă!

0 comentarii: