RSS Contact

vineri, octombrie 26

La noi e altfel

La noi e altfel. Noi nu vrem să imităm pe nimeni. Avem o economie unică şi nu avem nevoie de economia altora. Din motivul ăsta suntem speciali: pentru că suntem altfel! De când am început să scriu nu ma reuşit să scriu şi eu ceva bun de România. Chiar am vrut dar nu am găsit încă motivul. Pur şi simplu oriunde mă uit văd numai de rău. Vă spuneam în ultimul timp de prostia românului în ceea ce priveşte investiţiile şi modernizările. Dar sunt o grămadă de lucruri care merg prost pe la noi şi nu numai din că avem oameni incompetenţi, dar avem oameni care fac expre câte o tâmpenie ca apoi să scoată bani din ea.

Aici vorbesc de privatizările fantastice, de importuri provocate de o aşa zisă „incompetenţă” în a acoperi strictul necesar şi alte amănunte. Am spus privatizări. Nu mă voi luat de privatizarea Dacia sau Daewoo. Astea chair sunt bune. Mă refer la prostiile făcute de conducătorii noştrii imediat de după revoluţie când toată lumea a furat pe unde a putut. Deci de PSD-ul care acum loveşte cât poate în PD. Pe plan economic am avut un loc sus pus în lume, iar acum am ajuns de căruţă. Un exemplu este că după revoluţie România avea o fermă de porci unde se tăiau 1 milion de capete pe an. Ferma Comtin, care ulterior a fost închisă la propunerea americanilor. Cum să tăiem noi atâta, e prea mult. Ai noştrii au ascultat de americani pentru că nu aveai cum să nu asculţi de american. După câteva luni, ferma închisă a fost cumpărată de cine oare dacă nu de americani şi au început să producă ei. Ca aceastî „afacere” sunt multe pe la noi. De altfel, nu cu mult timp în urmă românii au vândut izvorul Borsec evreilor care acum vând apa în toată lumea. Noi nu puteam să facem asta.

Mai avem pe la noi prin ţară şi alte gafe care nu mai ţin de naivitate dacă îi pot spune naivitate şi ţin de obţinerea de comisioane. Pe la noi cresc importurile de la an la an pentru că doar aşa mai se pot obţine comisioane grase. Indiferent despre ce vorbim noi importîm foarte mult. Când am avut posibilitatea de export s-a întâmplat ceva. Politicienii noştrii au pus piciorul în prag. Au inventat câte un motiv.

Cel mai clar exemplu este ce al gripei aviare care la noi nu a existat. Politicienii noştrii însă susţin că a existat. Foarte interesant cum că la noi era gripă aviară iar la vecinii noştrii ucrainieni şi bulgari nu era nimic. La noi Delta Dunării era plină de gripă, la ei nu era nimic. Poate avea nevoie de viză să treacă şi la ei. Noi aveam gripă aviară iar ei exportau pe bandă rulantă. Ce s-au gândit ei? Hai să luăm nişte veterinari şi să bage un diagnostic. Cum un diagnostic simplu nu le aducea şi lor ceva bani s-au gândit să zică ceva tare: gripă aviară. La gripă aviară inclusiv medicii veterinari primesc mulţi bani. La orice altă boală nu se primesc sporuri băneşti, aşa că a apărut la noi gripa. Exportul oprit, colective lichidate, deci importuri masive, comisioane grase pentru ai noştrii. Foarte bună mutarea asta!

Câte şi mai câte sfori nu s-au tras şi se mai trag la ora asta prin România. Uite de ce am rămas noi mici în lume şi nu am screscut. Ţara asta e bolnavă. Are mania de a fura şi nu orice: propria căciulă. Când ne-om vindeca şi noi poate ajungem să creştem, dar să nu se vindece la bătrâneţe că deja e prea târziu.

0 comentarii: