RSS Contact

joi, octombrie 25

La un pahar de vorbă cu Decanul

Am avut săptămâna asta un curs la facultate cu Decanul şi de foarte multe ori făcea pauze „pedagogie” aşa cum îi plăcea lui să le spună. Ce însemnau aceste pauze pedagogice? Păi nimic altceva decât dezbatere a unor probleme care nu ţineau de materia respectivă.

Pentru început trăgea de el pentru a înşirui două trei vorbe despre materie. Mai mult ne spunea cât de mult îi place să predea ,cât de mult îi place România şi de ce la fascinat pe el România. A fost o plăcere să îl ascult cu atât mai mult cu cât ştiu că săptămâna viitoare va urma partea a doua. A început prin a spune: „nu vă mai uitaţi aşa la ceas că mai e până la pauză. Eu mă uit mai des ca voi la ceas. Abia aşteptaţi să luaţi pauză. Eu stau cu ochii pe ceas ca pe butelie.” Apoi a început pauza pedagogică de vreo oră despre politică.

Era într-un totul de acord cu mine. Am început a vorbi mai întâi despre trafic. Nimic nou. Aceeaşi poveste. România nu poate lua fonduri de la UE pentru că nu are proiecte serioase. La această oră România a primit de la UE doar 15% din banii care ar fi putut să îi primească dacă aveau proiecte serioase. Aceste reparaţii şi modernizari care au sufocat Bucureştiul în ultimile luni, tot din bani de la UE sunt făcute, dar cum puteau să obţină bani dacă până acum schimbau bordurile din trei în trei luni?

Acum au dat şi ei nişte proiecte mai serioase, dar tot degeaba pentru că abia au ajuns la 15% din totalul banilor pe care România îi putea lua de la UE fără să îi dea înapoi. În loc să schimbe şi ei piatra cubică de pe stradă ei schimbă bordurile. Păi până la urmă mi se pare normal. Nu poţi pune pe şosea marmură de la fabrica lui Videanu. Bordurile da. Legat de noii stâlpi s-a comentat iar. Acum o săptămână în urmă cu tip cu un BMW ceva mai furios decât trebuia, a vrut să vadă cât poate duce mititica şi s-a oprit într-un stâlp nou pus de Primărie. La făcut harakiri. În schimb BMW-ul avea puţin capota strâmbă. La pasajul Mărăşeşti, după ce multe luni a fost închis pentru modernizări, cu puţin timp în urmă au asfaltat iar. Poate au trecut cu tancurile şi eu nu ştiu. În loc să facă drumurile cu piatră cubică asfaltează mereu aceleaşi drumuri. Mă mir cum de nu au asfaltat pe traseul Universitate – Piaţa Romană. Era o treabă. Nu mai circulai pe nicăieri. Îţi luai bicicletă dacă tot s-au făcut piste pentru biciclişti.

De vorbit am vorbit multe cu Decanul dar voi mai reveni şi altă dată. Oricum, de comă şi de viaţă în acelaşi timp omul ăsta! Aşa ore să tot faci.

0 comentarii: