RSS Contact

miercuri, septembrie 5

Tipologia avarului în zilele noastre. Specia: român

Ţin minte că prin anii liceului am vizionat o piesă de treatru pe nume: Avarul, scrisă de Molliere. Până acum nu prea am avut eu treabă cu avarii, dar când ajungi să îi cunoşti mai bine ajung să te uimească pe zi ce trece. Mi-am dat seama că aici în România îi întâlnim tot mai des şi exact unde nu ne aşteptăm.

Cum să recunoştem un om avar?

Vor exista mereu diferite împrejurări unde îi vei putea vedea. Nu pot spune numai o locaţie aşa că voi arăta câteva locaţii sau situaţii. O primă locaţie: avarul la restaurant. Bineînţeles că el nu va vrea să meargă acolo pentru că e prea scump pentru el, dar logodnica lui nu poate fi cerută în căsătorie pe vârful unei macarale aşa că nu are încotro. Acolo comportamentul îl va da de gol oricât ar încerca să îl ascundă. Va comanda cea mai ieftină mâncare posibil, desert nu pentru că oricum îngraşă, iar de băut găseşte afară o cişmea. Dacă va trebui să plece se va asigura că nu a rămas nimic în farfurie. Dacă logodnica lui va lăsa ceva în farfurie acesta va avea grijă să o golească şi pe a ei. Şerveţelele le va băga în buzunar pentru zile negre, iar bacşiş nu va lăsa. E neologism şi nu ştie ce înseamnă.

Alt caz: avarul la magazin.

Va cumpăra mereu cele mai ieftine lucruri şi numai ceea ce îi trebuie neapărat. Va merge la casă şi dacă are coşul totuşi plin, va da iniţial o bancnota de 5 lei aşteptând restul. Va lua absolut tot restul până la ultima zecimală după zero. Nu va accepta alt rest decât BANI.

Un alt caz legat tot de cumpărături. Este deja căsătorit la casa lui, iar părinţii lui stau la ţară. Aceştia îi spun să le cumpere şi lor câte ceva, dar avarul le va aduce bonul de la cumpărături pentru decontare. Până şi drumul până la ei va fi decontat, avarul nostru va păstra bonul de la benzinărie. Pentru a fi sigur că totuşi îşi va primii banii, acesta le va cere banii în avans şi le va cumpăra şi cu altă ocazie din ei. Avarul are multe taine dar dacă vei sta să îl analizezi vei rămâne surprins. Cred că ar mai fi multe de scris, dar nu am de gând să scriu o carte despre tipologia avarului. Au scris alţii destule. Eu doar mi-am dat cu părerea...

0 comentarii: