RSS Contact

vineri, august 10

România trezeşte-te!

Oriunde te-ai afla în România nu se poate să nu fi uimit în fiecare zi de câte ceva. Fie că te uimeşte indiferenţa unora pentru cei care au nevoie de o mână de ajutor, sau răutatea unor aşa-zişi „oameni” faţă de semenii lor. Totul se desfăşoară într-o viteză în care abia mai reuşeşti să ţi pasul.

Oricât am vrea să spunem că România este pe un drum bun, se va găsi mereu ceva care să te contrazică. Prea mulţi oameni au nevoie de o educaţie în ceea ce priveşte gândirea. Şi pe mine încă mă uimeşte România, mă uimeşte Bucureştiul.

Mă uimeşte răutatea şoferilor din trafic care nu mai au răbdare deloc, mă uimeşte românul care încă mai crede că străzile sunt cuşori publice de gunoi, mă uimeşte românul care înjură în public mai ceva ca la uşa cortului, mă uimeşte talentul unor „băieţaşi” arătat pe pereţii din Bucureşti, iar lista poate continua.

Mai nou, sau nu, mă uimesc cerşetorii. Mă uimesc cerşetorii care deşi ar putea muncii, preferă să stea la o gură de metrou sau ieşire din vreo biserică. Mă uimesc cerşetorii care dacă cerşesc pe bună dreptate ca ultimă şansă pentru ei, se duc şi cheltuiesc banii pe tutun şi alcool sau mai ştiu eu pe ce.

Nu numai cerşetorii mă uimesc, recent am văzut un om îmbrăcat cât se poate de urât şi murdar, o cămaşă îmbâcsită, pantalonii la fel, hainele atârnând pe el. În braţe avea un copil. Copilul era îmbrăcat la fel. Haine murdare, largi şi o pereche de papuci roz în picioare. Îţi facea senzaţia că au reuşit cu greu să treacă de agenţii de pază de la metrou pentru a putea cerşii prin metrou. Brusc însă domnul de care vă vorbesc a scos din buzunar un iPod Nano cu memorie de 30 GB. Mi-a căzut faţa ce-i drept. Nu ai bani să te îmbraci dar îţi cumperi iPod. Poate veţi spune că era furat. Am să vă contrazic din start. Un cerşetor nu ştie să umble pe iPod cum făcea domnul respectiv.

Oricum România mă uimeşte pe zi ce trece...deşi nu ar mai trebui pentru că am văzut destule...

0 comentarii: